Vereniging NLT 

Op deze site vindt u de NLT moduledatabase.
 

NLT Moduledatabase

U kunt hier inloggen als de school lid is van de vereniging NLT.

 

Bijeenkomsten

  • 28
    nov

    Netwerkbijeenkomst nlt regio Zuid-Holland deel II

    In deze bijeenkomsten snijden we een aantal thema’s aan die belangrijk zijn om uit te wisselen tussen de scholen die nlt aanbieden in onze regio. Thema’s die aan de orde kunnen komen zijn: Op welke wijze wordt het nlt-examenprogramma vormgegeven op onze netwerkscholen? Welke vaardigheden toets je met name binnen het SE van nlt? Aan welke scholing heb je behoefte? Tegen welke problemen loop je aan bij het geven van nlt? Tegen welke problemen loop je aan bij de organisatie van nlt? Voor aanmelding bezoekt u website: http://www.onderwijsnetwerkzuidholland.nl/aanbod/beta/2457/
    TU Delft
  • 09
    dec

    Empowerment voor Duurzame Ontwikkeling

    In deze nascholing gaat het juist over hart en handen: Hoe inspireer je de leerlingen om zelf in actie te komen voor een duurzame samenleving? Hoe breng je duurzame alternatieven en een duurzame levensstijl dichterbij? We gaan in deze training in op gedragspsychologie en wat je daarvan kunt leren voor je eigen onderwijs. Aanmelden kan via deze link: https://www.wur.nl/nl/activiteit/Empowerment-voor-Duurzame-Ontwikkeling.htm
    Wageningen WUR
  • 27
    jan

    De wolf in Nederland

    De komst van de wolf stelt ons voor maatschappelijke en ethische vragen. Hoe kunnen wij als mensen op een goede manier samenleven met wilde dieren zoals de Wolf? In deze training gaan Hugh Jansman en Susan Boonman-Berson in op deze actuele vragen en doen zij suggesties voor werkvormen waarmee je in de klas de populatie ecologie in een breed en maatschappelijk kader kunt behandelen.
    Wageningen WUR
  • 30
    jan

    van Gogh ontrafelt

    Waarom restaureren we schilderijen? Wat gebeurt er bij een restauratie en voor welke keuzes komen de restauratoren te staan? Ontdek dit en meer tijdens Van Gogh ontrafelt. De restaurator laat je zien hoe zij te werk gaat, je krijgt een kijkje in het restauratieatelier en een rondleiding door het museum. De middag sluiten we af door te bespreken hoe deze kennis terug kan komen in de lessen op school. De middag sluit aan op de NLT Havo-module “Van Gogh onder de loep” en is ook interessant voor docenten Scheikunde , Natuurkunde , O&O en Biologie vanwege de gebruikte technieken en materialen. Aanmelden kan via deze link: https://www.betapartners.nl/vakbijeenkomst-van-gogh-ontrafelt/
    Van Gogh museum Amsterdam
  • 07
    feb

    Netwerkbijeenkomst nlt regio Zuid-Holland deel III

    In deze derde bijeenkomst van schooljaar 2019-2020 snijden we een aantal thema’s aan die belangrijk zijn om uit te wisselen tussen de scholen die nlt aanbieden in onze regio. Thema’s die aan de orde kunnen komen zijn: Op welke wijze wordt het nlt-examenprogramma vormgegeven op onze netwerkscholen? Welke vaardigheden toets je met name binnen het SE van nlt? Aan welke scholing heb je behoefte? Tegen welke problemen loop je aan bij het geven van nlt? Tegen welke problemen loop je aan bij de organisatie van nlt? Voor aanmelding bezoekt u website: http://www.onderwijsnetwerkzuidholland.nl/aanbod/beta/2457/
    Nader te bepalen.
  • 11
    feb

    Masterclass Farmaceutisch industrie op Biotech Training Facility

    In deze masterclass staan verschillende aspecten van de ontwikkeling van geneesmiddelen centraal. Deze bijscholing sluit nauw aan bij de module Medicijnen; van molecuul tot mens. Wat zijn de verschillende productiestappen? Hoe garandeer je kwaliteit en hoe test je dit? Welke stappen neem je om (microbiële) besmettingen te voorkomen? Hierbij zullen zowel chemische als biologische en natuurkundig aspecten aan bod komen. In Biotech Training Facility krijg je de kans het productieproces van A tot Z te doorlopen. In deze masterclass komt u meer te weten over de verschillende aspecten van de ontwikkeling van geneesmiddelen met als doel deze kennis te gebruiken in uw lessen, bijvoorbeeld als aansprekende context of als voorbeelden van toepassing van de vakinhoud, of om toetsvragen meer context te geven. Voor aanmelden klikt u op deze link: https://www.onderwijsnetwerkzuidholland.nl/aanbod/beta/masterclass-farmaceutische-industrie-bezoek-biotech-training-facility/
    Biotech Training Facility te Leiden
  • 11
    mrt

    In gesprek over een onzekere toekomst

    Hoe ga je in gesprek met leerlingen over klimaatverandering of duurzaamheid? Hoe voorkom je als docent dat leerlingen angstig en onzeker worden over de toekomst? Wat vraagt dit van jezelf als docent? Rebekah Tauritz weidde haar promotieonderzoek aan dit onderwerp en gaat met ons in gesprek naar aanleiding van haar bevindingen. In deze nascholing ga je vervolgens ook heel praktisch aan de slag met je eigen lessituatie.
    Wageningen WUR
  • 12
    mrt

    Duurzaamheid in en rond de school

    In deze nascholing laat Anne Remmerswaal van Eco-Schools zien wat de mogelijkheden zijn en hoe je als docent gebruik kunt maken van het gebouw en de schoolomgeving bij leren voor duurzame ontwikkeling. Zij gaan in op goede voorbeelden en iedere deelnemer gaat aan de slag met zijn eigen casus. Voor inschrijving bezoekt u website: https://www.wur.nl/nl/activiteit/Duurzaamheid-in-en-rond-de-school.htm
    Wageningen WUR
  • 02
    apr

    Bodemecologie

    Esperanza Huerta van de Universiteit van Wageningen geeft ons in deze nascholing een kijkje in de wereld onder onze voeten. Je leert hoe je met praktisch veldwerk en labexperimenten je leerlingen inzicht kunt geven in fysische, chemische en biologische processen die zich in de bodem afspelen. Voor aanmelden bezoekt u deze website: https://www.wur.nl/nl/activiteit/Bodemecologie.htm
    Wageningen WUR
  • 20
    apr

    Citizen science en ecologie

    In deze nascholing leer je hoe je klimaatverandering en waterkwaliteit zichtbaar kunt maken in de directe schoolomgeving. Klimaatonderzoekers Arnold van Vliet en aquatisch ecoloog Edwin Peters laten zien hoe veldwerk leuk en leerzaam wordt met gebruik van de GROW app en Waterdiertjes.nl.
    Wageningen WUR